Men hallå p3

Det är väl inte en "jätterolig" nyhet att ekot rapporterar att polisen försöker göra så många nykterhetskontroller på vägarna istället för att sätta fast så många som möjligt. Enl ekot skulle polisen göra nykterhetskontroller på vardagsmorgnarna för att då fastnar inte lika många i nätet och då hinner man kolla fler bilister. Är det sant att det är anledningen kan jag komma på många adjektiv jag hade valt att beskriva nyheten, "jätteroligt" är inte ett av dem.
Sen garvade de ännu mer åt att polisen såg "andra kvalitéer" i det. 
Jag kan tänka mig att en av dem är att de som verkligen kör berusade en vardagsmorgon antagligen kör berusad bra mycket oftare än någon som gör det på midsommaraftonsnatten...

Nä nu slutar jag lyssna på "kvällspasset" för jag har ändå missat den fantastiska radiokalendern. Mot p3s hemsida för att njuta av den nya tekniken och andra avsnittet p3humor!


Photobucket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0