Svar på tal

På förekommen anledning http://vardagsmat.blogg.se 

Varför vill man bli gynekolog?!

  Man kanske drömmer om att åka utomlands och hjälpa eller så tycker man helt enkelt det är spännande med vaginor.

Vad ska man prata om när man är på besök?

  Allt man undrar om när det gäller sin kvinnokropp annars idol eller ränteläget kanske lite beroende på personlighetstyp?

Kan man skoja?

  Klart man kan, dock helst inte genom att fisa henne i ansiktet eller nypa henne med fittmusklerna kanske...

Får hon verkligen skoja?

  Bara om man själv börjar eller om hon är säker på att man pallar det.

Är det ok att berömma ett underliv?

  Oh ja! Jag blir alltid glad när jag får komplimanger för underlivet. Hur ska man annars veta att man är snygg där också?

Vad pratar hon med sina kollegor om i fikarummet?

  Helt ärligt tror jag att det ibland kommer upp märkliga patienter med märkliga saker i kroppen men det beror på var man jobbar. Ungdomsmotagningens fikarum lär ju färgas en del av hur samhället håller på att gå åt helvete.
Annars GI-dieten.

Ska man skaka hand med henne även efter hon grävt runt i muffen?

  Hon har väl handskar på sig när hon är där och pillar eller? Annars kan man ju krama henne istället? eller kanske inte?

Vad ska man göra med händerna när man ligger där helt utfläkt?

  Jag knäpper dem på magen.

Hur många gånger har hon varit med om att folk har fisit henne i ansiktet?

  Det måste jag fråga min gynekolog nästa gång! Fy vad pinsamt det måste vara för alla inblandade. Skulle det hända mig skulle jag nog börja gråta.

Vad tycker hon själv om att bli skrapad på tappen?

  Förhoppningsvis gör hennes kollegor på rätt sätt och då ska det inte göra ont. Det gjorde inte ont på mig och det sa min barnmorska att så ska det vara.

Ska man titta på henne när hon tittar in där?

  Hm... jag brukar titta åt det hållet för att kunna få ögonkontakt för att jag ska kunna ställa alla mina nojjfrågor.

Ska man blunda?

  Näe det känns lite obehagligt? eller? 

Har hon ibland tänkt på scenariot att stolen går sönder och hon ramlar in med ansiktet i muttan och förfasats?

  När den dagen kommer, att man börjar fantisera så, är det kanske ett tecken på att byta jobb. Jag tror att det är första tecknet på att man är utbränd. Eller så är det ens undermedvetna som vill påminna om att beställa en ny stol eller se över skruvarna man lossade förra veckan...

Luktar det något där nere och hur håller hon sig för att grimasera om det luktar fiskslem?

  En frisk mutta luktar inte. Och var föreställningen att det skulle lukta fisk kommer ifrån vet jag inte. Luktar det fiskslem hoppas jag att hon försöker ta reda på varför.

Vilket ord föredrar hon? Mutta? Fitta? Vagina? Slida? Muff? Hålet? Framstjärten? Snippa?

  Jag hoppas verkligen att hon inte säger framstjärt för det är det värsta ord som finns. Jag måste nästan starta en facebookgrupp mot det ordet...
Framstjärt är när en person är så tjock att magen hänger över och börjar dela sig och ser ut som om de har en stjärt framtill också...





En sak jag verkligen inte förstår är varför de inte tar klamydiaprov samtidigt. Vilken ypperlig chans att fånga upp de kvinnor som tex haft det i flera år men utan symptom och nu är gifta och aldrig kommer att testa sig eller vars partner är otrogen och för hem smittan osv. Man är ju ändå där och pillar. Tryck in två tops när man ändå sitter där. De ska ju skrapas i samma område.
Fånga alla dem som aldrig annars skulle testa sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0