Twilight FTW

Filmen sög rätt mycket mindre än stockholms lokaltrafik! Tillslut var den riktigt bra, på det där "jag har just läst boken och de som gjort filmen har inte fattat boken men den där scenen var bättre och nu blir jag ändå lite kär"-sättet.
Jag undrar om det är ett tecken på att jag håller på att bli gammal när jag inte alls satt och suktade efter Edward utan efter pappa-vampyren dr Carlisle Cullen... Det är förövrigt ett svårt namn att uttala.  Eller så var det att jag äntligen har fixat min psykopatradar så den varnar istället?  I filmen är det ännu tydligare att Edward är en typisk psykopatkille. Och jag var inte ensam om att hosta "psykopat" då och då i salongen.
En sak som jag störde mig på, som jag ofta stör mig på i amerikanska filmer var att de hade gjort den kvinnliga huvudrollen mesigare än i boken och plockat bort allt som tydde på något slags framsteg på jämställdhetsfronten i USA. Precis som att de i Harry potter hade gjort de besökande skolorna till rena pojk- och flickskolor trots att det tydligt framgår i boken att så inte var fallet och såklart gjort den tjejen som var med i tävlingen våpigare.

Jag och Kristin var nog inte de man vill ha i salongen om man är känslig av sig eftersom vi viskade hej vilt och skrattade åt allt som påminde om spoofen eller andra saker vi diskuterat ur boken. Så som "sparkel sparkel" och att han såg ut som Britney Spears i solljuset. 
Att vi nördade ner oss totalt och satt och klanbestämde dem, pekade ut discipliner och drog paralleller till vänners karaktärer hjälpte nog inte heller.
Och varför var hans rum så litet i deras fantastiska hus som jag vill ha (!) och nej 50 cdskivor är inte en massiv musiksamling. De kunde gott ha tagit ut svängarna lite mer när det gällde deras kläder och bilar.
Men jag hade hur kul som helst!



Jag måste komma ihåg att köpa inläggsulor till mina stövlar. Jag känner mig som lilla sjöjungfrun (HC anderssons inte disneys) när jag går hem på allt ont grus...





Kommentarer
Postat av: Lyxunge

Tackar, Emma!



Hur hittade du till mig? Och varför gick du i samma klass som Jesper Sahlén? Och var han dålig i Kådisbellan? Var han med i Kådisbellan?

2008-12-01 @ 14:09:59
URL: http://lyxunge.blogspot.com
Postat av: kristin

Vi smittade också ner hela raden som vi satt på... så de viskade och kommenterade också. Som i en av scenerna säger en plötsligt: "ska hon ha på sig det där?"

2008-12-02 @ 16:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0