Extra avgift på VISA-kort ledde till storbråk på Klippet i Hässelby

Jag är inte en så principfast kvinna men jag har några saker jag stör mig mer än annat.
Att behöva betala en extra avgift för att få betala med mitt VISA-kort är en av dem.
Idag ledde det till att jag blev portad från Klippet i Hässelby.
Jag påpekar att jag har visa och att de därför inte får ta någon extra avgift när jag betalar. KIllen i kassa börjar käfta emot och tillslut går jag med på att de dra 2 kronor från mitt konto under förutsättning att det framgår på kvittot att det är en extra kortavgift varpå han drar pengarna. Men på kvittot står det "Speceri". Ifrågasätter det och hävdar att vi hade ett avtal och han när han bröt det olovligt har dragit pengar från mitt konto. 
Och det är ju inte riktigt helt ok att skriva något annat på kvittot än vad man säljer...
Jag vill att köpet ska gå tillbaka men då vägrar han att ge mig de två kronorna.
Då brister det för mig och jag tappar kontrollen. Chefen är där och säger att han vet att det är olagligt men att han gör det ändå. Hans otrevliga och överlägsna sätt gör mig bara argare.
Tillslut går han med på att ge mig pengarna tillbaka men då vill ha att jag ska visa legitimation. I det fientliga läget var jag inte så sugen på att visa min legitimation så de vet var jag bor och mitt telefonnummer.
Nu när jag lugnat ner mig önskar jag att jag med ett leende hade dragit fram min securitas-id. Hade jag inte heller brytt mig om vad som är rätt och fel hade jag ju kunnat börja legitimera mig första gången de började tjaffsa och insinuera att det var ett kontrollköp...
Mest önskar jag att jag inte hade tappat kontrollen och börjat skrika men om det inte finns som alternativ önskar jag istället att jag hade tagit i mer och kallat dem för smutsiga hundar och förolämpat deras mödrar.
Nu tog jag mina varor och bad dem dra åt helvete.
Och sen portade de mig vilket i sig också är olagligt. Jag är lite sugen på att gå dit varje dag jag jobbar och köpa tuggummi med mitt kort och nästa gång hålla mig lugn och vägra låta dem dra avgiften och om de försöker kasta ut mig ringa polisen och anmäla dem. Va småsint jag?
Men det jag ska göra är att skicka in kvittot till banken och förhoppningsvis så får de en varning från VISA. Jag kommer i vilket fall få tillbaka mina pengar även om det verkligen inte är de det handlar om nu.

Jag blev så arg att jag missade mina två favoritargument (förutom att de bryter mot sitt avtal med VISA)

1) kontanthantering är inte gratis
2) Det är säkrare från personalen att kunderna använder kort. Varför ska jag betala extra för att jag försöker följa handels uppmaning om att betala med kort för personalens skull?

Hittade den här i Metro på vägen hem



Jag måste nog göra slag i saken och skriva ut klisterlappar med texten:


Bra Rånval!
Avgift för kortköp ger kontanter i kassan



Ja jag vet att det visa tar avgifter från affären men det är mellan affären och Visa. Jag kan förstå att en liten butik inte vill att någon ska köpa ett tuggummi med kort men dem låter jag ofta vara. Det här är en stor mataffär.
Att jag har mens, ont i min tå och på en sträng diet hör kanske hit också.
 

Kommentarer
Postat av: Ia

Jag hjälper gärna till att klistra upp lapparna i Göteborg.

2009-01-28 @ 18:00:49
URL: http://themeangreenmachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0