Intervju från 1995

Fick den här skickad till mig från min fd klasskamrat som intervjuade mig första dagen på gymnasiet.

 


 

Emma- ständigt glad

 

           Emma är en vanlig tjej ifrån Värmdö, med mamma, pappa, lillasyster och hunden Saffran. Hon vill beskriva sig själv som hypokondrisk människa, dvs en sådan som kan inbilla sig att de är sjuka och liknande. Emma höll på att säga att hon inte var rädd för någon eller något, men sedan kom hon på tandläkaren.

 

           Fick hon bestämma sin egen framtid så skulle hon bli rik, bo i ett fint hus och ha många människor omkring sig som älskade henne. Men om hon ska var mer realistisk så vill hon bli journalist, främst på radio, men hon vill även få möjligheten att skriva.

Själv tycker hon att hon är slarvig, omedvetet överlägsen då hon ibland "råkar" ta boss-rollen i en grupp och mycket pratglad. Med ett skratt tilläger hon även samvetslös.

 

Då jag frågade henne vad hon skulle göra om det var krig och hon blev erbjuden att åka och kriga, då krigandet skulle vara ärofullt, svarar hon att skulle stanna hemma för att hon behövdes här. Och även om hon inte behövdes, skulle hon se till att hon gjorde det. "För jag har ingen lust att dö" säger hon.

 

           På fritiden tycker Emma om scouting, roll-spel Live tillägger hon noggrant, telefonen och sin pojkvän Tore som är 19 år. Hur är Tore frågar jag. Emma tänker länge, sedan svarar hon, speciell. Han är svårdefinerad. Och blicken i hennes ögon avslöjar att det är han verkligen, och att han är hennes och att han är den ende för henne. Redan här anar jag en verklig kärlek som döljer sig bakom kortet på Tore i hennes skolpärm. Men jag frågar ändå; vad skulle u svara om han friade. Emma är tyst en stund, sedan svarar hon som ingenting, att det har han redan gjort. Hon berättar att när hon fyllt 18 ska de gifta sig den första söndagen som infaller den 27:e. Vad var det jag sa, äkta kärlek...

 

/Karin 

1b



Där ser man. Något giftemål blev det dock inte utan ett "jag älskar dig men är inte kär i dig" 
Moahahahaha

Kommentarer
Postat av: Jan Åke "Scan" Steenberg

Hehe! Coolt. När skrevs det här? Roligt var det hur som helst. På ett bra sätt. :)

2009-01-02 @ 00:02:08
Postat av: karin

jag undrar egentligen hur min fråga om kriget var formulerad. tyckte jag rent allmänt att det var ärofullt att kriga eller var det ett speciellt krig/post som innebar mer ära?



jag tycker det är roligt att du trodde det var mer realistiskt att jobba som journalist på radio än att bli rik och ha ett stort hus... :)





2009-01-02 @ 13:41:12
Postat av: Kristin

Haha... ja Tore var speciel:P Det tyckte iaf jag och Malla, men inte på det bra sättet... fniss

2009-01-02 @ 15:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0