På vägen till jobbet

Mannen står lutad över muren med ena handen över sin egen panna.

Jag vill gå fram och köpa honom en öl.

Men jag är bara en medelliten tjej och han är en medelstor utslagen man med en schäferblandning.

Men jag är på väg till jobbet och hinner inte gå på systemet.

Men jag vet inte vad som hänt och om han kanske bara är trött.

Så jag går förbi och hoppas att hans vänner, som jag sett honom med i stadsdelsförvaltningens entré utanför apoteket, kommer snart.

Så jag går förbi och tänker på att jag i alla fall tog upp och slängde det där tomma cigarettpaketet den där killen i busskuren slängde på marken trots att han stod nästan vid en papperskorg. 
Jag tänker istället på att jag undrar om killen i busskuren tyckte att jag eller han var den som var dum…

Kommentarer
Postat av: Iza

Förhoppningsvis var det han som kände sig dum!

2009-03-03 @ 20:01:02
URL: http://vettvilling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0