Svar från tele2

Postat av: Tele2
Hej,

Vi har dessvärre haft ett systemfel som orsakat att vissa samtal från förra året till andra operatörer inte debiterats. Vid en revision av fakturorna uppdagades felet och vi fakturerar därför nu istället. Det är viktigt att poängtera att vi trots allt debiterar för samtal som är ringda och detta kan verifieras genom att beställa en samtalsspecifikation kostnadsfritt för den aktuella perioden som efterdebiteringen avser. Vi erbjuder också kostnadsfri delbetalning om man saknar möjlighet att betala fakturan direkt. 

Vi beklagar det inträffade och arbetar intensivt för att säkerställa att detta inte inträffar igen. Har du frågor eller funderingar tveka inte att kontakta mig. 

Med vänlig hälsning, 

Alan Kocevic, Tele2

Tack för ditt svar Alan

men det jag tycker är jobbigast är att jag pga att ni inte fakturerat rätt summa haft någon möjlighet att göra en korrekt bedömning av mina mobilkostnader och därmed inte heller haft möjlighet att styra mina kostnader genom tex att byta typ av abonnemang eller ringa mindre ect
Jag förstår alltså att det är samtal jag har ringt men jag hade kanske inte ringt dem om ni fakturerat rätt eller så hade jag bytt till en annan typ av abonnemang för att parera kostnaden.
Det kan alltså vara en merkostnad för mig i praktiken.
Men jag ska ringa så kan vi (dvs tele2 och jag) ta det här över telefon)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0