Bortslösad dag

Kämpade mig upp i morse för att åka till barnmorskan. Daniel hade tagit ledigt för att följa med mig men pga att kylaren börjat få problem vid köer tog vi inte bilen utan tåget.
Framme på Södra station börjar jag kräkas på spåret.
När vi väl hittar fram till Mama Mia och suttit där ett tag visar det sig att det är imorgon jag ska dit. Så ja hade inte behövt tvingat upp mig i morse, jag måste göra det igen i morgon - men utan Daniel.

Dessutom slutar inte illamåendet på morgnarna längre utan jag är fortfarande illamående kl 21:40 på jobbet.

Kommentarer
Postat av: Karin O

Roligt att du gillar serierna!

Ja, den med placebostavarna är direkt tillägnad den stackars tjejen jag såg på TV. Jösses vilken tabbe!

Det finns hjälp mot illamående, om det är riktigt illa. Lergigan comp hette min räddare i nöden, och akupressurband funkade någorlunda under första perioden. Hoppas att du slipper eländet snart! Ingenting jag var med om under resten av resan (sömnlöshet, foglossningar, nästäppa, svullnad, själva förlossningen...) var i närheten lika jobbigt som illamåendet.

2009-06-16 @ 22:14:48
URL: http://gravidserier.blogg.se/
Postat av: karin

Ja, Lergigan är vad jag hade med. Funkar jättebra. Be om att få det. Även om jag inte alls håller med om att illamåendet är värre än foglossning ;) Men i övrigt håller jag med!



Välkommen till världen som numer styrs av din gravidhjärna! Den som bara tänker på knytet. Och inte en pinal mer.

2009-06-16 @ 22:34:11
URL: http://kjeckit.blogspot.com/
Postat av: karin

Hmm, ja, och the even better news, är att gravidhjärnan försvinner aldrig. Någonsin. Den förvandlas sedan till en morsa-hjärna men fortsätter att bara kunna fokusera på knytet. Hoppas du njöt av dina första 30 år av att kunna tänka klart. Nu är de över!

2009-06-16 @ 22:43:41
URL: http://kjeckit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0