postafen - vilken bluff

Bra:
Min barnmorska

Dåligt:
dygnet runt illamående
postafen som inte funkar
Seaband som inte funkar
yrsel
Att Daniel är i Tyskland en vecka



Jag är som tur är ledig på måndag men jag tror inte att jag kommer att kunna jobba den här veckan om jag ska må så här dåligt. Jag skiter i om graviditet inte är en sjukdom. Vilken kille skulle åka till jobbet med "herre-gud-döda-mig-nu-illamående"? Och hur kul är det för mitt jobb om jag ligger där och kräks?
Eller ännu värre om jag svimmar på jobbet. Igår satte jag mig upp i sängen och ramlade omkull!  Jag kunde inte ens sitta upp för det var som om hela rummet drogs bakåt och vidare upp och ner. Jag försökte sätta mig upp två gången men föll handlöst. Senare den kvällen var det som om jag föll fastän jag redan låg ner. Inte trevligt alls.

Kommentarer
Postat av: C

Stackars stackars dig!!!



Ta hand om dig, gör allt du kan för att må bra. Och nej, man ska inte svimma/kräkas/tro att man ska dö på jobbet. Det är inte rimligt - att något inte smittar betyder inte att man man mår bra. Så det så.



försiktig cyberkram

2009-06-21 @ 16:53:01
URL: http://abc-barn.blogspot.com
Postat av: karin

Karin säger LERGIGAN!!! Jag sa ju att postafen och åksjukeband är värdelösa. Jag vet att det inte hjälper dig ett dugg men, jag sa ju det! ;) Barnmorskorna vill alltid propsa på postafen, kanske för att dom inte själva kan göra annat, läkare måste ju skriva ut recept. Helt värdelöst tycker jag, BM borde kunna skriva ut recept oxå.... Jo, och du, håller du på och svimma kan det vara järnvärdet som är åt pipan redan. Jag har samma sak, kom visserligen inte förrän lite senare för mig, men om du har lågt redan från början kan du känna av det tidigare.



Sjutton, du kommer hata mig när dina 40 veckor är över. Jag märker att jag är en extrem besserwisser. Snälla, försök förstå att det bara är för att jag bryr mig. Även om jag märker att det kommer ut på jordens jobbigaste sätt.

2009-06-22 @ 10:04:11
URL: http://kjeckit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0