fullpackad dag

Oj vilken dag. Lokala centrum, provkörning till förlossningen, babyland och ikea. När jag ser det nedskrivet ser det inte så mycket ut men jag är helt slut.
Mina fogar börjar kännas nu men det är ju rätt lagom iom att det är nu bäckenet behöver vidgas men efter den här dagen när jag klev ur bilen hemma och kämpade mig upp för trappan tänkte jag på alla er som har haft foglossning halva/hela graviditeten. :consoling: Stackars er om ni känner så här i flera veckor!

Magen spänner, bebisen har aerobicspass och borrar sig ner i bäckenet.

Det kände dock väldigt skönt att reka förlossningen, speciellt iom att det dröjde lite innan de svarade på porttelefonen. Hade det hänt när det var "skarpt läge" hade jag blivit galen men nu kan jag räkna in den risken och ta det lugnt. Vi fick komma upp på förlossningen och det kändes också väldigt bra att fått titta in lite. Vi fick också veta att om man har onda värkar när man kommer så kommer det ner uska och möter en. Det känns bra.

På Ikea köpte jag en plaststol så att jag kan sitta i duschen under latensfasen 8-[ :grin:
En bokhylla till barnrummet och en massa billiga kuddar att pallra upp mig med på natten :hi5:

Kommentarer
Postat av: C

Shit, nu är det snart!



Grejer jag gjorde under latensfasen:



1)Ignorerade, och gick ut och plockade svamp (fast hittade ingen svamp). Det är rätt bra att distrahera sig, tror jag, även om man förstås inte behöver gå ut.



2)Såg på Shrek. Återigen, distraktion. Det var roligt, och fick det att inte kännas lika läskigt.



3) TENS! Den var skitbra!! Tog bort smärtan nästan helt, fast då var jag inne i öppningsfasen hemma, tror jag.



4) Åt lasagne. Det var det enda jag inte spydde upp, så det var nog bra. Ät något, innan de riskerar att få skitont.



Det var nog typ det. :-)

2010-01-25 @ 09:53:36
URL: http://abc-barn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0