idiotbloggare!

Så här skriver en känd bloggare (hon är gravid):

"Men när jag känner för en snus så tar jag en och jag kommer inte att bry mig om vad ni tycker om det. Igår åt jag både fetaost och salami och i lördags drack jag vin på Saras fest. Sån är jag. Rasa gärna över det."


Extremt oansvarigt och idiotiskt. Hon borde dessutom läsa på bättre för feta är helt ok.
Jag blir galen på dem som försvarar henne med att "det är hennes kropp". Men i hennes kropp ligger ett oskyldigt barn som man utsätter för de droger man nyttjar.
Jag ser ingen skillnad på att ge en bebis nikotin/alkohol före eller efter förlossningen. varför försvarar man att man gör någonting som är farligt för sitt barn?
Hur svårt kan det vara att avstå från vin och snus i 40 veckor? Kan man inte det är det kanske dags att bli orolig?
Det är farligt med nikotin och alkohol för fostret. Det är inte så att det kan vara farligt. nej det är farligt. Till skillnad från vissa livsmedel som kan vara farliga.
En man i england blev nyss fälld för att han tänt cigaretter och uppmanat en 3-åring att röka. Hur ställer sig de som tycker att det är upp till kvinnan huruvida hon ska röka och dricka som gravid till det undrar jag.
här finns en massa bra info om rökning och graviditet
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0