bajs

Varför är det så svårt att acceptera att jag inte är överförtjust i tanken på att bajsa på mig?
Valdis skrev 2009-10-21 13:51:21 följande:
Jag tycker du tar i lite för mycket kring det här ämnet, om du skiter ner dig och mår piss av det när du ska få ut en fotboll ur ett pyttelitet hål så det känns som du ska gå sönder upp till naveln, kan du sedan komma tillbaks till denna tråd och säga vet du Valdis, fan vad jag brydde mig! Så kanske jag säger "Jaha, jag hade fel. Bättre lycka nästa gång".


Jag svarar 2009-10-21 13:55:28 följande:

Det är ju tydligt att du inte förstår. 
Varför är det så viktigt för dig att säga att ingen kommer bry sig? Det kan du inte veta. Vissa bryr sig. Vissa tycker tom att det är jobbigt. Varför detta behov att motsäga det?

Och det är dessutom inte när det händer som jag personligen kommer att bry mig utan innan det händer och det riskerar att störa mitt fokus. Jag vill inte tänka på bajs, jag vill tänka på att föda barn.
Ja jag kommer att be om lavemang eller lösa det på liknande sätt.
Men faktum kvarstår, vissa bryr sig och det är inget fel med det. Man måste inte var obrydd över det.
Varför ska man kallas pinsam för det? Kallar någon som tycker det är obehagligt med blod eller nålar för pinsam?

Kan det vara så att ni som bajsade på er måste säga så för annars känner ni er äckliga?


Det finns en massa annat som jag inte bryr mig om men som jag är övertygad om att andra bryr sig om. tex huruvida jag skriker och är otrevlig mot bm eller min partner (de får ta det och jag litar på att de inser att jag inte menar något ont, jag tänker inte skämmas över det), att jag kommer kräkas (jag har redan kräkts halva graviditeten så ingen orkar bry sig), att jag kanske kommer skrika för att det gör ont...
osv osv

Kommentarer
Postat av: karin

Jag tror det är ganska vanligt att man oroar sig för det. Speciellt med första barnet. No offence, men nu är jag helt ärlig. Jag var oxå sån med E. Sedan när jag väl låg där brydde jag mig inte ett dugg om det. Mer hur ska man veta det innan man faktiskt HAR fött barn? Det är ju omöjligt. Och en sak har du helt rätt i, alla har rätt att oroa sig över vad dom vill och ingen har rätt att säga att det är mer eller mindre legitimt. Så mina första meningar säger jag bara för att lugna dig (även om du inte bad om det. Jag har en dålig vana att ge goda råd till alla, oavsett om de är önskade eller ej).



Jösses, jag skriver jordens längsta kommentarer.

2009-10-23 @ 20:20:03
URL: http://diminutiv.blogspot.com/
Postat av: Ellskling

Herregud! Är hon orolig att bajsa ned sig så är hon! Själv är jag asrädd för att kräkas och skiter en hel tunna hellre än att kräkas en droppe. Låt människan få oroa sig över vad hon vill i sin graviditet! jisses...gravid ellskling stampar vidare

2009-10-28 @ 01:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0