Boktips


Bild
http://www.bokus.com/bok/9789174270037/ ... y_level1_2

Man behöver verkligen inte vara rädd för att hitta guldkorn i den här boken. Jag håller på att beta igenom litteraturlistan inför en doula-kurs (jag har äntligen bestämt mig för att bli doula! :smiling: ) och den här är favoriten hittills.
Tex hade jag gärna läst innan förlossningen att slidväggen är väckad som ett dragspel för att lätt kunna vidga sig och gå ihop igen. Den mentala bilden finner jag väldigt trösterik.
Där stod även att anledningen till att man börjar skaka är för att man har obalans i koldioxid-syre-halten i kroppen och att det avhjälps på samma sätt som hyperventilering dvs med papperspåse eller hand över näsa och mun. Det hade de gärna fått säga när vi ringde in till förlossningen :roll: :wait:
Det hade varit skönt att veta vad som hände i kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0