Miami

Alltså jag gillar miami. Folk är snygga, trevliga och roliga. Man kan gå omkring i staden, alltså med fötterna. Det finns god nyttig mat. Det är varmt och skönt. Det finns härliga stränder. Alla affärer är öppna mitt i natten.

DSCN9430.jpg picture by Emmasbilder


Men jag gillar inte alla skatter. Jag kan verkligen förstå att amerikanare hatar skatter. det är ju jättejobbigt att behöva hålla koll på om skatten ingår eller om man måste räkna ut den själv. Det här är som ett matteläger. Varje gång man vill köpa någonting måste man klura ut växelkursen, ev skatter och sen dessutom dricks på det...

Näe då är det bättre i Sverige där jag slipper tänka på hur mycket jag betalar i skatt. Som ett plåster, ryck av det snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0