familjeliv.se

Först, ja jag kan inte sluta gå in på familjeliv och störa mig på allt som folk skriver där. Jag vet att jag borde hänga på sjalbarn.se istället...
Tillslut skrev jag det här i en tråd ang en som var orolig för att föda för tidigt och därmed i december istället för januari. Hon fick så elaka kommentarer, som alltid när man gnäller över någonting när man är gravid...

Vad är det för fel på alla ofrivilligt barnlösa här på familjeliv?
Har ni inget bättre för er än att hänga i gravid-delen och klanka ner på folks känslor?
Det kanske är tur att ni inte kan få barn för helt ärligt verkar ni inte ha normalt fungerande empati?
Man får inte bete sig hur som helst bara för att man inte kan få barn.
Blir ni upprörda över såna här trådar så låt bli att läsa dem då!

Inse att det är ok att vara orolig över vilken årskull barnet kommer tillhöra, om det är en pojke eller flicka, att man är rädd att bli tjock, att man inte orkar kräkas flera gånger i timmen osv osv
Ni har inte varit "normalgravida" så ni kan inte uttala er om vilka känslor som är "rätt".
Jag har fått nog av er maffiaverksamhet. Ni kommer inte må bättre av att få gravida kvinnor som mår dåligt att må sämre.

Min kompis sitter i rullstol men hon hänger inte på idrottsforum och klankar ner på folk som är ledsna över förlorade tävlingar eller träningsskador. "ni ska var glada att ni har fungerande ben, fy vad ni är otacksamma" osv




Kommentarer
Postat av: Ung tant

Jag fattar inte. Skrev du det där om barnlösa?

2009-11-15 @ 10:42:12
URL: http://ungtant.blogspot.com
Postat av: Bodil

Amen, amen, amen!! TACK, det där borde jag också skriva om, för det är något som irriterat mig grymt mycket! Vi som är gravida/föräldrar får uppenbarligen inte gnälla alls då det ju finns de som inte KAN få barn. Grr.

2009-11-15 @ 15:19:11
URL: http://enmynta.se
Postat av: EnbartEmma

Ung tant,

Jag antar att du inte hänger så mycket på familjeliv. Problemet är att så fort någon gravid beklagar sig över någonting ang hennes graviditet så får hon en massa elaka påhopp om att hon minsann ska vara tacksam att hon öht kan få barn, att hon är en hemsk människa och om man verkligen vill ha barn så är man lycklig hela tiden.

Det är alltså inget påhopp på alla ofrivilligt barnlösa utan på dem som inte vill fatta att alla inte är sprudlande glada och tacksamma hela graviditeten.

Jag förstår att det är jobbigt att vara barnlös men det betyder inte att så fort jag inte sitter i ett litet rosa moln och ägnar 100% av min energi åt att vara lycklig/tacksam så ska jag beläggas med skuld.



Man får önska att man aldrig blivit gravid några sekunder när man tex kräks så mycket att man kräks blod, kroppen skakar, tårarna rinner och man bara vill dö.

Man får önska sig en dotter, man får tycka att det är tråkigt att ha bf på julafton, man får till och med vara ledsen över att man är gravid.

2009-11-16 @ 14:56:14
URL: http://enbartemma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Befriande blogg....kan inte heller med famijeliv....små graviditetspoliser som jagar varandra....=)

Själv är jag gravid med andra barnet och äter vad jag gillar men tänker såklart til lite extra om jag sak ta om av hälleflundran eller inte likaså dricker jag inte tre glas vin till maten men skäms inte för att sitta med ett gals gott vin en hel kväll i goda vänners sällskap....

2009-12-11 @ 17:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0