Så funderar Emma

Saker jag funderar på.

Om man verkligen ska vara ute och dansa hela natten om man har halsont bara för att man bedövat halsen med halstabletter? Samma sak med "om man plötsligt får diarré på morgonen". Då kanske man ska ta reda på varför man har det? Inte bara "jaha ok jag medicinerar symptomet och går till jobbet"

 Photobucket

 SVTprogrammet "Robins" får oförtjänt lite uppmärksamhet. Det är verkligen det enda svenska programmet som har lyckats med det formatet. Mycket bättre än tex "sen kväll med luuk"

Photobucket

Maskar är coola. Visste ni att det fanns maskar ombord på rymdskytteln colombia och att de överlevde kraschen? Att vissa parasitmaskar hjärntvättar sitt värddjur för att styra det? Att jag såg ett program om maskar inatt på kunskapskanalen? Att man kan ha flera meter långa maskar i kroppen!

Photobucket

jag har även kommit fram till att "de tusen rosornas väg", ett lajv för länge sen, inte bara var en allegori över andra världskriget försatt i en fiktiv medeltidsvärld utan även väldigt likt slaget vid Alamo, fast utan kanoner. Vi borde ha haft kanoner. Jag önskar att jag hade sett den filmen jag såg igår innan lajvet eftersom jag i princip spelade en av karaktärerna där. Då hade jag hållit ett fantastiskt inspirerande tal för mina trupper när allt höll på att gå åt helvete. Å andra sidan kanske bra att jag inte såg filmen...

Photobucket

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med om dåliga läkemedelsreklamer... samma med den dumma diarrereklamen.

2008-12-31 @ 17:22:29
Postat av: Jan Åke "Scan" Steenberg

Ja damnit! Vi borde haft kanoner.

2009-01-02 @ 00:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0