Travelin' Soldier


Travelin' soldier av Dixie chicks får mig att gråta varje gång, till och med till en video gjord i Sims, så jag sitter här och snyftar en stund innan jag rör mig till jobbet. 



Margot Wallström tjänar tydligen 210 000 kronor i månaden. Det vill jag också göra. 
När 21.30-Karin frågar henne vad hon gör med pengarna blir Margot stött och tycker att det är hennes ensak. Men är det så konstigt att intervjuaren i ett samtalsprogram är nyfiken? Hon klämmer tillslut ur sig att hon faktiskt har hus och familj. 
Men det är väl kanske en öm fråga för en socialdemokrat, att på en månad tjäna lika mycket som ens väljare gör på ett år.
Ge mig den lönen och jag lovar att berätta för er vad jag gör med pengarna.

Sen tittade jag på Halal-tv. Jag gillar Halal-TV. Men jag gillar inte vår jämställdhetsminister. Hon ger ett fegt intryck även med politikers mått mätt. Hur skönt är det med en jämställdhetsminister som vägrar ta ordet feminist i sin mun som om det vore ett fult ord.
Och på frågan om vad hon mest höll med om; att det inte borde vara någon skillnad mellan män och kvinnor eller om det kvinnliga
bör statushöjas backade hon, ja rent fysiskt backade, och upprepade sitt mantra "jag är liberal, jag är liberal, folks lika chans efter egen förmåga"
Jag blir provocerad av dumliberalers naiva inställning till människan. Jag antar att det gör mig till en misantrop? 

nakenbild


för övrigt kom jag osökt att tänka på vad vi slog fast i en improvisation en gång.

"Män är de långa och kvinnor föder barn"  ( läses med rörelser och på illa dold skånska för bästa effekt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0