Att måla in sig i ett hörn

Varför pratar jag med folk på Jobbets jobb?
Förra veckan, då jag faktiskt hade en flickvän också, frågade en om det var sojamjölk jag hade i flaskan och vi började prata om det. Jag råkar häva ur mig att min flickvän är vegan så man vänjer sig.
Idag sitter de i fikarummet och de undrar om jag har varit utomlands för jag ser så solbränd och fräsch ut. När jag lyckats sluta se ut som ett frågetecken och se mig omkring för att kontrollera om det sitter någon solbränd och fräsch bakom mig gissar jag på att det är för att jag varit ute i helgen på min möhippa. Den kvinnligt dominerade arbetsplatsen lyser upp och det haglar frågor om bröllopet. 
Jag inser plötsligt att ordet "partner" frekvent används och sojamjölksincidenten dyker upp i mitt minne.
Kvinnan jag pratade med bokstavligen glöder av stolthet att hon hanterar min "homosexualitet" så bra och naturligt.
Jag tror inte att hon hade klarat konceptet polygam så jag lät henne hållas. 
Jag känner mig feg.
Hoppas mitt jobb får sparken snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0