Återvinning

En dag för länge sen läste jag och min syster som är fotograf en krönika av Lina Skugge ( http://www.expressen.se/kronikorer/lindaskugge/1.685828 ). Jag hade precis läst hennes senaste bok vilken var något av det mest osympatiska gnäll jag någonsin slösat min tid på så den kappvändaren låg inte på min pluslista från början...
Vi bestämde oss för att ta upp våra knutna nävar ur fickan och skriva ett brev till henne och redaktören på expressen.



Hej!

Varför trycker ni ens Linda Skugges krönika? Uppenbarligen gillar hon inte sitt jobb. Kan inte någonsom inte har avsky för hela yrkeskåren få hennes plats? Den stora frågan är, vad ville hon själv bli när hon var liten? Ungdomar kanske har ett behov av attuttrycka sig och det är därför de drömmer om kreativa yrken. Hennes exempel på varför de yrken som var populära var så hemska var bara absurda. Man måste bära tunga saker och vara kunnig i sitt yrke. Kunskap inom sitt yrke krävs väl inom alla yrken, förutom krönikör uppenbarligen. Linda borde kanske inse att alla jobb kan vara jobbiga, det är därför det kallas just jobb. Skillnaden är att om man har passion, något Linda verkar sakna helt, är det värt att kämpa lite. Ingen tror att det är lätt att lyckas men det betyder inte att man ska sluta drömma. Kan det var så enkelt att Linda är rädd för konkurrensen tro?

 med vänliga hälsningar

/En fotograf som älskar sitt jobb.

 p.s en kruka som lyser när det behöver vattnas skulle jag köpa d.s

 

 

Ja för fy för ungdomar med drömmar. Vilka tror de att de är egentligen? Vilken tur att du tar ansvar Linda, verkligen.

 

och nej vi fick inget svar och nej jag tror inte Linda läser min blogg.

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0