Två semlor, en kunglig förlovning och ett fakta senare

Och en miljon loopar med flinande Victoria och Daniels jobbiga presskonferens på alla kanaler. 
- fantastiskt ... oerhört.... fantastiskt *flin* flin* Hihihi ...trygg... och så har vi roligt ihop också det är ju inte fel  *flin*

Jag stör mig på två saker (förutom att allting är så fantastiskt):
1) att de måste be kungen och regeringen om lov.
2) att Daniel måste kalla henne "kronprinsessan". :-s :roll: Hur romantiskt är det att omnämna sin trolovade med titel. Det är löjligt och inte rent ut sagt opassande att kungahuset håller på titlarna i du-reformens Sverige. För Sverige i tiden - pyttsan [-(

Sen stör jag mig såklart på hela monarkins existens i Sverige men det kan jag ta en annan dag. ( till privatpersonerna bakom masken vill jag såklart säga grattis och hoppas att ni blir/är lyckliga)

Tur att de inte ska gifta sig i vår i alla fall. Kul bröllop att jämföra sig med...


Tydligen kallas denna dag på franska kallas för "Mardi Gras". fettisdagen alltså. Tänk vad mycket man kan lära sig på internet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Ursäkta, kom kronprinsessan nu?"

2009-02-24 @ 22:35:55
Postat av: Helena

Då ska jag passa på och avslöja ngt saftigt, min plastsyrra dejtade hans kungliga majestät, hertigen daniel, blabla av västergötland eler vad hans titel nu skulle bli, innan han träffade Viktoria. Hehe, hon hade nog kunnat tjäna en schysst hacka på alla saker hon skulle kunnat avslöja till skvallerpressen..

2009-02-24 @ 23:02:44
Postat av: Matilda

tack så mycket! :-)

jo det var ett jättemysigt litet fik! ligger här i uppsala och heter hugos.

2009-02-25 @ 12:27:35
URL: http://matildasalmen.blogg.se/
Postat av: karin

Jag stör mig oxå på att han måste säga "kronprinsessan". Eller så är jag avundsjuk. Jag tycker Fredrik ska sluta säga "du" till mig och istället säga "drottningen".

2009-02-26 @ 21:49:52
URL: http://kjeckit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0