gjort gott av hjortfärs

Eftersom jag är ledig idag så passade jag på att tina en påse hjortfärs, eller om det var rådjur det kan ha varit rådjur, och lagade lite olika rätter av den.
Det blev järpar, köttbullar och biffar med lök och fetaost i.
Sen stekte jag en del av färsen inkl lök och feta tillsammans med lite ingefära och svamp som jag sedan rullade rispappersvårrullar av med lite strimlad morot och rödbeta.
Lite mycket kolhydrater egentligen för att vara de första 10 dagarna men jag får låtsas att jag kör någon slags mjukstart.



Jag hade tänkt att hitta någon frisör idag också när jag är ledig men det blev inte så. Jag ser alltså fortfarande ut som om jag rymt från 80-talet med min långa lugg.
Jag hoppas jag lyckas ta mig i kragen och åka iväg och titta på korsetter ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0