Merlin

Nu har jag sett nästan halva säsongen av Merlin. Jag kan på ett sätt förstå att man jämför det med Harry Potter. En ung Messiasfigur som blir orättvist behandlad men sedan kommer att rädda världen med sin magi.

Men nu börjar jag blir rejält less på plotten "ånej någon elak farlig magiperson vill döda någon och Merlin kan inte varna för han är a) en tjänare och b) en magiker men han gör något ändå och ånej nu blev det värre men oj nu blev det bättre igen men han kan inte ta äran för det för han är a) en tjänare och b) en magiker" (återigen lite likt HP men byt ut tjänare och magiker mot elev)

Jag får också lite samma huvudvärk av att behöva tänka bort "originalhistorian" som när jag tittar på smallville. Jag kan tåla det och försöka uppskatt twisten på ett villkår, att de ger Morgana lite magi, mörker och makt snart.

Nu låter det som om jag inte gillar serien men jag tycker nog att den är tittbar men får jag ett till avsnitt med plotten ovan så vet jag inte om jag tycker det längre. Jag tänker se den här säsongen och sen uttala mig igen. :)
Den duger för mitt pendeltågsipodtittande i väntan på att fler av "mina" serier kommer igång igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0