Till dig som aldrig sett en toalett förut

På mitt jobbs jobb är det någon som aldrig spolar efter sig. Personen verkar inte torka sig heller så jag gissar på en man.
Jag har två gånger satt en postit på dörren där det står "glöm inte att spola efter dig" men den försvinner alltid.

Det är alltså inte någon enstaka gång utan VARJE DAG.

Nu funderar jag på orsaken. Finns det någon vettig anledning till varför man inte spolar?
Det enda jag kan tänka mig är någon sorts bacillskräck men då kan man väl ta en pappershandduk att spola med, dessutom finns det både tvål och handsprit på toan.
Det är en sån knapp som man trycker ner, om man har ont i handen måste det väl finnas andra sätt att spola.

Jag vill inte se hans kiss! Jag vill inte spola efter honom.
Och med risk för att låta som en gnällkärring, tänk om alla gjorde så?
Lappar jag eg skulle vilja skriva:

"Du som är så stolt över ditt kiss att du inte vill spola ner det ska veta att alla andra på den här avdelningen är förmögna att producera eget kiss så vi är inte intresserade av ditt. Spola efter dig"

eller

"Till dig som aldrig sett en toalett förut. På ovansidan av tanken sitter en knapp man kan trycka på. Toaskålen kommer då fyllas med vatten. Det är ingenting att vara rädd för även om det kan låta lite otäckt. Vattnet spolar undan kisset ur toalettstolen ner till avloppet. Prova gärna själv nästa gång du kissat."

eller

"Din mamma jobbar inte här och även om hon gjorde det vill hon säkert inte spola efter dig eller så skulle hon det eftersom hon tydligen aldrig lärt dig att man spolar efter sig på toaletten, speciellt om man delar den med andra. Var som folk och spola efter dig"

Kommentarer
Postat av: Mari

Han kanske revirmarkerar? Eller så är han sån som anser att man inte behöver spola efter man kissat och därmed slösa på vattnet. Tro mig; såna finns. Eller så är han helt enkelt uppvuxen med utedass.

2009-10-10 @ 08:21:20
URL: http://marzipanart.blogg.se/
Postat av: Caroline

HAHA GO GO GO!

Jag vill att du ska göra det. Snälla gör det.

2009-10-14 @ 17:36:55
URL: http://vardagsmat.blogg.se/
Postat av: Bodil

Haha, go for it!! Klart att någon av dina lappar ska upp!

2009-10-21 @ 13:48:21
URL: http://enmynta.se
Postat av: Karin

Fy vad äckligt, en pervers jäkel kanske som vill att andra ska känna lukten av han piss, blä!

Jag tycker du ska sluta spola när du gjort det andra ;)

2009-10-21 @ 20:13:12
URL: http://messinidesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0