Döden åt tele2! *#**"%€#

Fick det här muntra beskedet på min faktura:

Hej, 
Vid genomgång av de fakturor vi skickat till dig har vi upptäckt att vi missat 
att ta betalt för en del samtal du gjort under det senaste året. Det belopp 
som vi kommer att debitera dig är 855,88 kr (exkl moms) och ingår under 
rubriken ”Samtal inom Sverige” på din fakturaspecifikation. Vi bifogar även 
en detaljerad specifikation på de samtal det gäller. 
Vi beklagar naturligtvis det som hänt och har du några frågor kan du hitta 
mer information på tele2.se/minfaktura eller så är du välkommen att 
kontakta kundservice via telefon, 0200-28 97 80. 
Med vänlig hälsning 
Maria Schärer 
Faktureringschef 
Tele2 Sverige AB

Så kan de väl inte göra? Jag utvärderar ju mina kostnader varje månad. Jag tänker "hur mycket har jag ringt? Är det här rätt abonemang för mig?" osv och sen har jag kvar mitt abonnemang en månad till. Förstår ni hur jag menar.

 

Så frågan är vad gör jag nu? skriver till plus? byter operatör? vad ska jag byta till i så fall?


Kommentarer
Postat av: Ia

NÄ..

De tigger om gruppstryk hör jag.

2010-05-26 @ 10:17:28
URL: http://themeangreenmachine.blogg.se/
Postat av: Tele2

Hej,



Vi har dessvärre haft ett systemfel som orsakat att vissa samtal från förra året till andra operatörer inte debiterats. Vid en revision av fakturorna uppdagades felet och vi fakturerar därför nu istället. Det är viktigt att poängtera att vi trots allt debiterar för samtal som är ringda och detta kan verifieras genom att beställa en samtalsspecifikation kostnadsfritt för den aktuella perioden som efterdebiteringen avser. Vi erbjuder också kostnadsfri delbetalning om man saknar möjlighet att betala fakturan direkt.



Vi beklagar det inträffade och arbetar intensivt för att säkerställa att detta inte inträffar igen. Har du frågor eller funderingar tveka inte att kontakta mig.



Med vänlig hälsning,



Alan Kocevic, Tele2

2010-05-27 @ 11:53:42
Postat av: EnbartEmma

Tack för ditt svar Alan



men det jag tycker är jobbigast är att jag pga att ni inte fakturerat rätt summa haft någon möjlighet att göra en korrekt bedömning av mina mobilkostnader och därmed inte heller haft möjlighet att styra mina kostnader genom tex att byta typ av abonnemang eller ringa mindre ect

Jag förstår alltså att det är samtal jag har ringt men jag hade kanske inte ringt dem om ni fakturerat rätt eller så hade jag bytt till en annan typ av abonnemang för att parera kostnaden.

Det kan alltså vara en merkostnad för mig i praktiken.

2010-05-28 @ 08:16:19
URL: http://enbartemma.blogg.se/plusen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0