bb-väskan

Tänkte skriva en "bäst i förlossnings/bb-väskan"-lista.

De här sakerna använde jag ur väskan:

amningskudden, den använde jag till allt. Låg och hänge på den hemma, använde den som sittstöd under förlossningen, hade den som rullskydd i sängen med bäbisen, sov med den på bb och ibland även under amningen ;-)

coca cola, underbart efter förlossningen

återhämntningsdryck typ ginomax. Lent och gott och energirikt

zoo-klubba, få upp blodsockret 

kamera, såklart

fleecefilt

babyfilt

babymössa, fanns inte på bb

mobilladdare

vetekudde

tofflor och egen morgonrock, patientrocken är underbar men deras "morgonrockar" (ser ut som målarrockar från tidigt 90-tal) är inte lika mysiga

läppguck, mot torra läppar

nässpray

bok, när jag hade svårt att somna på BB eller när jag ammade (första dagarna kunde hon amma hur länge som helst)

iPod-touch, som Daniel tittade på serier på de timmar när hon inte ville sova någon annanstans än på hans bröstkorg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0