Första tiden

Första tiden på BB så boade vi in oss i vårt rum och bara sov i omgångar och åt och skötte bebisen. Tittade lite på film också.
Daniel satt med henne innaför morgonrocken och tittade på serier medan jag försökte sova. Så fort hon ville fick hon amma (får hon fortfarande)

En typisk dag för mig hemma kan se ut så här:

06:00 Daniel går upp för att gå till jobbet. Han ställer in något till mig att äta för jag är dödshungrig efter nattamningen.
08:00 hon bajsar, jag byter. Sen är hon vaken och på bra humör. vi ligger i sängen och myser och leker
10:00 ammar, hon somnar om och förhoppningsvis jag också
12:00 ammar, byter (tre blöjor iom att hon kissat när hon sov, kissar direkt i nya blöjan och vill byta, bajsar i den ännu nyare blöjan :roll: :smile: )

13:00 inser att jag inte ätit. försöker lägga henne i hårdliften för att bära in henne i köket eller bärsjalen.
14:00 ammar, byter 

och så håller det på hela dagen.
Ibland gråter hon då dansar vi till michael buble-sway så blir hon glad och sen somnar hon.

18 .00 daniel kommer hem. han tar över henne och jag duschar.

runt 20 brukar hon vara grinig och skrika. efter att vi bytt, vyssat, sjungit, haft hudkontakt ect och det inte hjälper lägger vi henne i gungan och då brukar hon somna direkt.

Vid 21 går vi och lägger oss i sängen. Hon sover antingen bredvid mig eller i hårdliften som står i mitten av sängen.
Sen ammar hon kl 12, 02, 04, 06 
kissblöjor byter jag i sängen, bajsblöjor går jag upp till skötbordet i badrummet med.


ungefär så tror jag att en dag ser ut.



Gungan är förövrigt guld värd. Dels när hon blir ledsen/arg på kvällen men också, häromdagen så hängde vi den på insidan av badrumsdörren och så kunde vi duscha tillsammans jag och daniel medan hon sov!:hi5:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0